The Guardiani teatel suri Dean kopsupõletikku.

Dean töötas varem kvaliteediinspektorina Boeingu alltöövõtjas Spirit AeroSystem. Ta esitas USA Föderaalsele Lennuametile (FAA) aruande, milles kirjeldas Boeingu 737 Max lennukimudeli kvaliteedikontrollis esinevaid suuri ja tõsiseid rikkumisi.

Aastatel 2018 ja 2019 hukkus kahes Boeing 737 Maxiga toimunud õnnetuses kokku 346 inimest.

Dean vallandati eelmisel aastal Spiritist. Ta esitas kaebuse, väites, et tema vallandamine oli kättemaks masinatüübi kvaliteedikontrolli probleemidest teatamise eest.

Teisipäeval lahkunud Dean on viimase kahe kuu jooksul juba teine varalahkunud Boeingu vilepuhuja. 9. märtsil leiti surnuna ka üle 30 aasta Boeingus töötanud John Barnett. Seejuures andis Barnett vahetult enne oma surma Boeingu vastu tunnistusi. Ametivõimude teatel suri Barnett enese tekitatud kuulihaava tagajärjel.

2017. aastal pensionile jäänud Barnett veetis oma töökarjääri Boeingu kvaliteedikontrollis. 2019. aastal ütles ta BBC-le, et töötajad paigaldasid lennukitele madala kvaliteediga komponente, et vältida tootmisgraafiku venimist.

Barnett esines ka Boeing 737 MAXi õnnetustest rääkivas Netflixi dokumentaalfilmis, kus ta kirjeldas, et varasemalt Boeing hoolitses oma töötajate eest ja reageeris ohutusprobleemidele, kuid ühel hetkel kultuur muutus. „Iga kord, kui tõstsin käe ja ütlesin „meil on siin probleem“, ründasid nad sõnumitootjat,“ kirjeldas Barnett muutust.